2013. március 7., csütörtök

A Görög Joghurtról

Már régóta szemeztem görög joghurtokkal, persze nem az ízesített fajtával. Olvasgattam róla és arra jutottam  muszáj megkóstolnom, kipróbálnom. Nagyon finom, sokkal jobb mint az egyszerű natúr joghurt, ráadásul egészségesebb is. Krémesebb, lágyabb íze van, nem túl savas. Egy héten háromszor négyszer szoktam enni, de ha tehetném minden este ezt vacsiznék. Nagyon ízlik.



Most pedig kicsit a jótékony hatásairól:
Kalciumban és fehérjében rendkívül gazdag. Majdnem annyi fehérje található benne mint a húsban és kétszer annyi mint a sima joghurtokban. Mindez segít izomzatunk építésében és hosszú távon az éhséget is csillapítja. Probiotikumai segítik az egészséges bélflóra kialakulását, ezáltal napunkat is jobbá teszi. Kevesebb szénhidrátot és cukrot tartalmaz. Felgyorsítja az emésztést, javítja a védekezőképességet. Ami sokaknak fontos lehet, segít a fogyókúrában, de vigyázzunk a zsírtartalma miatt. A boltok polcain egyaránt találhatunk alacsony és normális zsírtartalmú görög joghurtot. Diéta során mindenképpen az alacsony zsírtartalmút válasszuk.

Én eddig csak natúron ettem, de tegnap kattant egyet az agyam és feltúrtam a mélyhűtőt egy kis fagyasztott gyümölcs után. A gyümiket belekevertem a joghurtba egy kevés zabpehellyel. Hagytam állni egy kicsit, majd pedig a legfinomabb joghurttá változott. Sokkal finomabb volt mint bármelyik boltban vett gyümölcsjoghurt. Ajánlom mindenkinek :) Nyami :)





Kóstoltátok már a görög natúr joghurtot? Szoktatok a sima joghurtba otthon keverni gyümölcsöt vagy inkább a boltit választjátok?


4 megjegyzés:

  1. mm,meghoztad a kedvemet :) ami sajnos nem ideális így 10 órához közeledve... :D

    VálaszTörlés
  2. én régen mindig úgy ettem a natúr joghurtot, hogy vágtam bele gyümölcsöket, többfélét, nagyon finom :)

    VálaszTörlés