2013. február 27., szerda

Fogyókúrázók legjobb barátja: A ZÖLD TEA

A mai bejegyzés a zöld teáról fog szólni. Akár úgy is hallhattatok róla hogy Szűz tea, a kettő egy és ugyanaz. Kb. már egy éve folyamatosan, mindennap iszok egy bögrével vagy akár többel. Nagyon szeretem, hát még amilyen hatást gyakorol rám. Nem régiben volt 1-2 hét amikor elmaradt reggelente. Na akkor eléggé kiállhatatlan voltam, állandóan fáradt voltam és sokkal feszültebb. Bátran kijelenthetem, hogy nyugtató hatással van rám, energetizáló hatású és több életkedvem van ilyenkor. Én biztos hogy soha többé nem hagyom ki a napomból a zöld tea ivását. Azt fontos hozzátennem, hogy fontos hogy cukor és citrom nélkül igyuk, akkor teljesül ki igazán a jótékony hatása. Nekem ez nem volt nagy újdonság, hisz évek óta ízesítés nélkül iszok bármilyen teát, úgyhogy volt időm bőven hozzászokni ehhez. Ennek ellenére a mai napig meglepődnek a körülöttem élők, hogy így iszom a teákat. Pedig ha valaki hozzászokik és érzi a tea igazi ízét, nem csak egy édes, citromos lötty ízt érez, sokkal finomabb így. De persze ezt mindenkinek maga kell hogy eldöntse, de én bátram ajánlom, próbáljátok ki, hogy 1-2 hétig így isszátok a teákat, szerintem jobban ízlene egy idő után. Én biztos nem fogok többé, cukros, citromos teát inni, nekem az úgy már nem az igazi.

De akkor most térjünk át a kutatásokra és tényekre. Mi a jellemzői a zöld teának?

Ami nekünk először is a legfontosabb zsírcsökkentő hatású. Serkenti az anyagcsere folyamatokat, ezáltal több kalóriát tudunk elégetni, ami egy fogyókúra során nagyon hasznos. De már önmagában is, észrevételem szerint. Mivel rendben tartja az anyagcsere folyamatokat, nem kell tartanom attól ha egy kicsit ma többet ettem vagy több édességet esetleg, akkor sem fogok hízni. Persze ez se tesz csodákat, ha mindennap teli eszi magát az ember napi 3-4 alkalommal és mellette nassol. De ha odafigyel mit eszik, mozog és mellette a tea, hosszútávon sikereket érhet el a fogyókúrában. Emellett csökkenti a koleszterin szintet, ha valakinek gondja lenne evvel. Illetve a daganatos megbetegedések ellen is nagy jelentőséget tulajdonítanak neki. A teában koffein és antioxidánsok is találhatóak, ezeknek köszönheti élénkítő hatását. A benne található koffein nem teljesen egyezik a kávéban találhatóval, eltérnek egymástól. A zöld teában található koffein fokozatosan szívódik fel és fejti ki hatását egész nap, ami sokkal egészségesebb, amíg a kávé úgymond lökésszerűen. Így akár kávé helyett is lehet zöld teát inni.
Tehát csupa csupa pozitív dolog. Akkor miért ne igyuk? Szerintem nem lehet arra okot találni hogy ne. Egyszer ki kell próbálni és akkor mindenki érzi a hatását :)

Még egyszer mondom én csak ajánlani tudom. Szeretnék Nektek pár fajtát ajánlani amit én kipróbáltam, ha esetleg kiszeretnétek próbálni. A kedvencem mindenféleképpen a citromos vagy lime-os édesítésű zöld tea. Ebből amit szoktunk venni itthonra az a  Happy márkájú, de most pont Pickwick van itthon és ez is nagyon finom. De mind jó volt amit próbáltam. Ezek amiket legtöbbször vásárolunk. Itt megint megemlíteném hogy ízesítés nélkül a legjobb. 
Ezeket próbáltam:




Ti szoktatok zöld teát inni vagy inkább a kávéra szavaztok? Vagy próbáltátok már?




6 megjegyzés:

  1. Nekem most vörösáfonyás van itthon, és nagyon finom. Igaz, én cukorral szoktam inni, de mindenképp kipróbálom majd anélkül is. :)
    Az egyetemen az csoportársaimmal beadandók írásánál, ZH-ra készülésnél stb. alkalmazzuk leggyakrabban. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, olyat még nem ittam, de nagyon jól hangzik, szerintem ki fogom próbálni :)

      Törlés
  2. Nekem a Pickwick epres zöld tea a kedvencem :)

    VálaszTörlés
  3. Jajj olyan jó ezt olvasni, komolyan, ugye, hogy limonádét iszik az ember, ha ahhoz van kedve, miért kell a teából is azt készíteni?! Engem sem értenek páran, de szeretem a tea igazi ízét érezni, az "ízesítők" meg csak elnyomják. Viszont egy csomó emberre átragasztottam a környezetemben, hogy zöld teát csak ízesítetlenül szabad :) Bár én a kávét is ízesítés nélkül iszom, na az még több ember számára fura:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyetértek veled. Nekem is mindig mondják, hogy ha cukrot nem is, legalább citromot rakjak bele. De én meg így szeretem, az igazi ízét, nem egy édes, citromos valamit.
      Szerintem egyáltalán nem fura, a kávéból próbálom én is elhagyni, csak egy db édesítőt szoktam belerakni, na meg tejet :D

      Törlés