2012. október 27., szombat

Hair Care Routine

Az utóbbi fél évben elég sok mindent kipróbáltam a hajápolással kapcsolatban, rengeteget olvastam róla. Ezért elég tájékozottnak érzem magam ebben az ügyben. Próbálok minél többet törődni a hajammal, szeretném egy kicsit növeszteni még. Szerencsére töredezni nem nagyon szokott, bár teszek is róla.
Akkor lássuk a jelenlegi hajápolási rutinomat!


Próbálom elkerülni a káros anyagokat, amennyire csak lehet, mint például a szilikont. Használtam már Alverdés sampont és balzsamot is, és nagyon szerettem őket, de most mást szerettem volna. Így került sor a Garnier Ultra Doux termékcsaládját és elég jó véleménnyel vagyok róla. A sampont nagyon szeretem, remekül habzik, jó az illata és örülök hogy gyógynövényes. A balzsamot már annyira nem szeretem, bár argánolajos, ezért is vettem meg. Nem rossz, jól ápolja a hajam, de nem érzem tökéletesnek. Ha választhatnék inkább az Alverde hibiszkuszos változatát választanám.


A samponozás és balzsamozás után szeretet felrakni egy pakolást is. Nagyon hálás vagyok azért, hogy rátaláltam a Balea 2 perces kókusz és tej pakolására. Bár én nem két percig hagyom a hajamon, ameddig csak lehet, de maximum egy óráig. Nagyon puha és finom illatú lesz tőle mindig a hajam, ráadásul nincs benne szilikon sem. Ennél jobbat eddig még nem találtam, és csak 500Ft volt.


Ha pedig arra adnám a fejem, hogy begöndörítem vagy kiegyenesítem a hajam, akkor a Balea Trend it Up hővédő sprayt használom. Nagyon szeretem az illatát. Nem régóta használom, de már megszerettem. Azt nem tudom mennyire is használ, mert a hajam az nem annyira töredezik amúgy sem. Kíváncsi vagyok hogy fog beválni. Teljesen korrekt árban is van, kb. 600Ft volt.


A legjobb csodaszereim pedig a ricinus- és kókuszolaj. Nagyon szeretem őket.


A ricinusos pakolás remekül hidratálja a hajam, a hajtövekre szoktam használni. A kókuszolajat pedig a hajvégekre rakom, így sosem száraz és könnyebben is kifésülhető. Erről a két olajról ódákat lehetne zengeni annyira jók. Ráadásul a ricinusolaj egyáltalán nem is drága, a gyógyszertárban 1dl 450Ft körül van itt. De sajnos a kókuszolaj drágább egy kicsit, bár én csak literes kiszerelésben láttam még, az pedig olyan 1700 Ft körül van a herbáriákban.

Amit még elszeretnék mondani, hogy samponozás, balzsamozás, hajpakolás után sosem fésülködöm, mert olyankor a haj szerkezete nagyon sérülékeny és csak jobban töredezne. Illetve nem is szoktam hajat szárítani, hagyom hogy magától száradjon. Nem szeretnék annyi hőt használni a hajamon, elég neki ha kivasalom vagy éppen göndörítem hővel. Nekem alapból göndör hajam van, amit nem annyira szeretek, mert elég kezelhetetlen úgy, ezért is szoktam kiegyenesíteni. Ritkán pedig be is szoktam festetni. Tényleg csak nagyon ritkán, évente 3x vagy 4x, nem akarom hogy nagyon roncsolódjon, viszont az eredeti hajszínem meg olyan semmilyen. Most evvel festettük be itthon:


Eleinte nem tetszett, de pár hajmosás után és mert gondolom meg is szoktam, eléggé megtetszett ez a szín. Csokoládé barna árnyalatot vettem.

Tehát ez az én hajápolási rutinom. Ha valami kérdésetek lenne, csak írjátok meg kommentben! :)

xoxo
Nóri



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése